Konstig dag..

Datum:
Asså vilken dag det har varit..! Det började med att jag vrickade foten på fotbollsplan idag, fast det gör inte lika ont längre ;) Men jag kunde inte vara med på gympan så jag gick medans de andra sprang, då såg jag, Ewe och Karro att massa killar stog nere vid sjön så vi sprang dit och undrade vad det var.. Då såg vi att det var en anka som låg ner, där den låg är vattnet bara ca 5 cm högt.. Den låg helt stilla medans killarna klappade den och tänkte kasta sten på den, de jävlarna. Men vi sa typ åt de att sluta och de gjorde det. Men sen gick killarna med Emil stannade kvar med oss och ankan. Emil petade på den med en pinne och vi försökte typ kolla om den hade gjort illa sig eller så och den andades häftigt när vi var i närheten, den ville ifrån oss. Den försökte komma ifrån oss men den kom typ bara 3 cm.. Och när den försökte ta sig fram såg jag att den säkert hade gjort illa sitt högra ben för den drog det efter sig. Vi frågade våran gympalärare om vi fick springa bort till veterinären (som har sin klinik ett kvarter bort ifrån där vi var) och fråga om han kunde komma och kolla på den. Men han var inte där och dörren var låst.. Så vi sprang (okej, jag kanske inte riktigt sprang, jag typ haltade... Dumma fot som blev tvungen att vricka sig just idag :P) bort till Ewes mammas salong som var ca 100 m bort. Där så ringde vi veterinären men han sa att han var bortrest och att han inte skulle komma hem förns om 1 vecka men att vi kunde testa att ring polisen. Men medans vi ringde till polisen så sa Ewes mammas kund att man kunde ringa kommunen så kunde de koppla än vidare till någon som visste vad man skulle göra mm. Så vi ringde dit och vi fick prata med någon som sa att de skulle skicka en person på direkten. Så efter en stund kom någon men han körde förbi oss och åkte.. Så vi ringde till den där personen igen och sa att han hade åkt utan att kolla på ankan eller pratat med oss och hon sa att hon skulle skicka honom igen och att den här gången skulle vi stå och vinka... Så vi vinknade jätte mycket, måste ha sett väldigt kul ut, och nu stannade han. Han pratade lite med oss sen så tog han ankan i en kartong och åkte. Även fast de kanske avlivar ankan så är det ju bättre än att den ska ligga och lida till sin död. Hoppas det går bra med ankan!

Kommentera här: